hur jag sminkar mooi

många har undrat hur jag sminkar mig, och nu när min puder äntligen har kommit kan jag fota den också imed jag inte hittar den på nätet. :)

1. först börjar jag med garnier pure active, det skurubbar jag ansiktet med, oftast i duschen. sen efter det så använder jag niveas ansiktsvatten & sen använder jag...

2. acos face cream bronze som ger ansiktet en lätt solbrun ton, antigen använder jag den eller kastanjevatten men innan man applicerar kastanjevattnet i ansiktet måste man först ta fuktkräm i ansiktet för då fäster det bättre och kastanjevattnet torkar ut huden rätt mycket. acos face cream bronze har fuktkräm i sig så den fuktar ansiktet av sig själv men man ska helst applicera den med en pensel för om man börjar gnugga in krämen i huden så blir det en konstig färg så jag använder mig av en vanlig foundation pensel.
3. sen använder jag mig av tromborgs concealer som täcker det mesta, finnar, röda märken, mörka ringar och så vidare, använder den också runt läpparna, ritar små sträck runt läpparna men mest där uppe på läppen och sen suddar jag ut det sakta med fingrarna, det gör så att läpparna ser större ut ;)
4. sen tar jag puder som jag använder i hela ansiktet, pudert jag använder är inte lika torrt som de vanliga utan detta är lite krämaktit, den heter lavertu terre de soleil.
5. sen avänder jag mig av maybellines mineral puder som jag använder som rouge, tar på kindbenen, på näsan, längst uppe på pannan så det ser ut som det är utav solen hehe.
6. och ibland om jag orkar använder jag tromborgs rouge som är aprikos färgad och den tar jag oxå på kindbenen :)
7. & till sist mascara, här har ni bild på fyra stycken som jag brukar använda :)
hahah nu kanske ni tänker, shit så mycket det ser ut. men jag brukar inte använda allt detta, som vardags använder jag mest face cream bronze krämen och mascara, sen om jag orkar så är det såhär jag sminkar mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0