akutmottagning

gud vilken kväll/natt! förlåt för att jag inte uppdaterade igår kväll men vid sju tiden åkte jag och mamma till akuten för att min hals blev inte bättre, så vi åkte till akuten på södertull där vi va i söndags och då de hade gett mig fel "provsvar". Så försökte de komma på vad det var men nej, plus att jag hatar nålar och så skulle de ta stick i fingret och så kom det inte tillräckligt med blod så de stack igen oh så mitt på en nerv, hehe. Men de visste inte vad det kunde va där så de skickade med oss en remiss och så vidare till stora akuten där jag tillbringade hela fyra timmar, segt! tog lång tid innan de tog emot mig och sen när de hade det så var de tvungna och ringa en speciallist, så tog det ungefär en timme innan hon kom. dock trodde hon att det var början på en halsböld men inte riktigt mogen men hon ville kolla det så spraya hon något i halsen på mig som gjorde att jag inte kände något, eller ja det kändes som det iaf. och då drar hon upp en spruta som hade en cirka tio cm nål.. blev helt stel, men hade inget annat val så fick öppna munnen som jag knappt kunde, och så tryckte hon den rakt in i halsen, vet dock inte riktigt var men fyfan vad ont det gjorde fick sånt jävla ryck när hon gjorde det, till och med mamma började gråta :( det var inte så att läkaren skulle få in nålen bara en liten bit nej utan mer än halva skulle in och sen kände jag inget mer efter hon hade tagit ut den och då tryckte hon in en annan nål, men fyfan vad ont jag hade och saliv samlades något sjukt i min mun, fick spotta hela tiden. lite över tolv åkte vi hem, jag var helt förstörd hade ont överallt.. fick i alla fall ny penicillin, dock starkare men vill att detta ska gå över nu! och idag känns det som om halsmandeln har blivit mindre, och har ny tid idag halv ett och om halsmandeln har blivit större kör de på samma ingrepp igen buhu! :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0